Disney Sorcerer's Arena: Epic Alliances

Disney Sorcerer's Arena: Epic Alliances heeft een basisspel en meerdere uitbreidingen. In deze blog leggen we je het basisspel en een van de uitbreidingen uit. 

 

Doel van het spel

In Disney Sorcerer's Arena: Epic Alliances ga je de strijd aan tegen de andere spelers om de meeste punten te halen voor het spel eindigt. Je probeert de Master Summoner te worden. Dit doe je door met je Disney figuren andere rivalen uit te schakelen en zo punten te verdienen.

Hoe wordt Disney Sorcerer's Arena: Epic Alliances gespeeld?

Speel je met 2 spelers, dan speel je elk 3 figuren. Speel je met 4 spelers, dan heb je per team 4 figuren. Je kunt kiezen uit Tovenaarsleerling Mickey, Gaston, Aladdin, Demona, Sulley, Dr. Facilier, Maleficent en Ariel. Elk figuur heeft eigen krachten en kaarten. 

Voorbereiding

De spelers kiezen om en om personages en pakken de kaarten van jouw personages erbij, deze schud je tot 1 deck. Je begint het spel met 6 kaarten op hand. Je zet je speelfiguren in de blauwe vakken, vanaf hier starten ze.

 

Een ronde

Een ronde bestaat uit een aantal beurten, waarbij de spelers om de beurt 1 actie uitvoeren. Een ronde eindigt zodra ieder karakter een keer aan zet is geweest.

 

Beurt

In je beurt kun je 1 actie uitvoeren. Je kunt kiezen tussen een movement en actie.

Movement phase

Je kunt kiezen uit een standard beweging of een beweegkaart spelen. Bij een standaard beweging mag je maximaal 2 velden verplaatsen. Je mag bewegen over velden waar karakters van jou staan, maar niet die van een tegenstander. Je kunt ook een beweegkaart spelen, hierbij volg je de instructies van de kaart voor de actieve karakter. Hierna leg je de kaart op de aflegstapel.  

Action phase

Kies je voor de action phase, dan kun je ook kiezen tussen 2 acties. Een standaard aanval of een actiekaart spelen. Bij een standaard aanval, geef je een aangrenzende tegenstander 2 damage. Als je een actiekaart speelt, lees je de kaart voor, voer je de actie uit en leg je de kaart op de aflegstapel.

 

Einde beurt

Heb je aan het einde van een beurt meer dan 6 kaarten op hand, dan moet je kaarten afleggen. De beurtmarker wordt verplaatst en het volgende karakter is nu aan de beurt. Wanneer de beurtmarker aan het einde is, eindigt de ronde. 

Einde spel en puntentelling

Het spel eindigt zodra een speler 12 punten heeft verdient of als een speler geen kaarten meer kan trekken uit de trekstapel. De speler met de meeste punten wint dan het spel. 

Onze review

Wij vinden Disney Sorcerer's Arena: Epic Alliances erg leuk spelen! Het Disney thema doet het natuurlijk altijd erg goed. Vooral de elementen die er in zitten zijn van goede kwaliteit. De regels zijn verdeeld over vier hoofdstukken, waarbij elk hoofdstuk iets extra's toevoegt. Zo kun je het spel spelenderwijs leren kennen. Zo komen er steeds meer vaardigheden en upgrades bij. 

Thrills & Chills Expansion

De uitbreiding die wij hebben is Disney Sorcerer's Arena: Epic Alliances Thrills & Chills. De uitbreiding voegt drie nieuwe personages toe. Namelijk Moeder Gothel, Jack Skellington en de Gehoornde Koning. Ze hebben allemaal nieuwe aanvallen en vaardigheden die passen bij hun personages. Je kunt alle uitbreidingen en het basisspel onbeperkt met elkaar combineren indien gewenst.

 

 

Ben je enthousiast geworden door deze blog en wil je dit spel aanschaffen?